Hela sommaren har jag varje onsdag tillbringat min arbetsdag på kontoret och bl.a. försökt få Telias kundtjänst på Webhotellet att ge mig rätt uppgifter till deras ftp server som de uppdaterade i början av sommaren, helt utan förvarning. En dag upptäckte jag bara att jag inte kunde logga in.. Först satt jag i kö i två halva arbetsdagar sedan bestämde jag mig för att köra mailvarianten. Men de som jobbar där vet inte hur man prata med en amatör utan bara självklara saker för en IT tekniker. Jag är mycket men inte IT tekniker. Däremot har jag tillverkat o uppdaterat Ekströms hemsida i flera år utan problem, innan. Efter att ha försökt tusen gånger så fungerar den nu och jag fick efter 2 månader äntligen rätt uppgifter.
Men så i går så var det Eon som strulade till det. Ett misstag från deras underleverantörer gör att vi måste betala en förhöjd avgift i ytterligare två månader eftersom felet inte blev rätt åtgärdat. Nä- det är inte vår avdelning, du får ringa.... -Jag ringer inte någon annanstans, det är ju ni som skickar ut räkningen! -jomen du måste ju förstå att det är du som äger din anläggning.. -jag äger inte någon anläggning. OM man äger så har man köpt sin vara och den är inte plomberad och det behöver inte komma ut en gubbe från er för att titta på när felet avhjälps och jag kan ta med mig min vara vart jag vill. Jag betalar för en tjänst och ni ska leverera!. -Jomen det är ju ni inte vi som har ansvar för den sidan... -Jag skiter i vem som ni har som samarbetspartner, se nu till att avhjälpa felet som jag får betala för trots att jag inte gjort något misstag. Ni skickar ut räkningen och är den som kan ändra i fakturan så att vi blir kompenserade för detta misstag. -Nä så kan vi inte göra... -Jo det kan ni om ni vill, alla kan ändra i sina egna fakturor. Nu vill jag prata med din chef! - Ähurm.. ett ögonblick, jo min chef ringer upp dig sen.. - Ja då vill jag veta vad din chef heter.. -Ehh han heter Bosse... Bo Larsson. - Då vill jag ha hans telefonnummer.. Sådär höll vi på.
Varför kan de inte bara säga -Jovisst det fixar vi! Det borde vara obligatoriskt när man jobba i en kundtjänst.
Som plåster på såren- en god middag på kvällskvisten ( 21.00) till det hemmagroddade mungbönor som var klara ikväll. Blanda med strimlad morot, gurka, paprika och äpple, droppa över rapsolja, balsamico och flingsalt. Mmmm Man bara känner hur nyttigheterna strömmar ner i magen.
Dagens Noni: ja, jag har druckit min dos med råge, som vanligt.
Juice your body.
Kram Bodil
Man blir så arg! I know...=)
SvaraRadera