tisdag 14 februari 2012

Telia.. var god dröj..

Eftersom jag numera börjar tidigare på morgnarna kan jag åka hem tidigare två dagar i veckan. Idag kom jag hem vid 4 tiden och bestämde mig för att ringa Telia o få ordnat upp de två senaste fakturorna som blivit fel, igen.. När jag ringde i lördags fick jag besked på att denna tjänsten bara hade öppet måndag till fredag 8-17.
Så min eftermiddag ägnades åt Telia. Plats i kön 76, väntetid ca 23 minuter.
Ända sedan i höstas när jag övetog abonnemanget har fakturorna varit fel. Förutom i september och oktober då de stämde men digitaltv'n inte gick att koppla in.. så de fakturorna fick jag kompensation för sedan.
Sen är det märkligt att varje gång jag ringt o fått kredit faktura och ny utskickad så tillkommer det än det ena och än det andra på fakturan.. hur är detta möjligt?
Är det någon som roar sig med att lägga till lite olika tjänster varje månad? eller kommer de bara dit av sig själva?

Den 3 feb fick jag prata med Jim Eriksson, 13.40 på kundtjänst som skulle kreditera dessa båda sista fakturorna. Det hade på något märkligt sätt tillkommit först en halv månads kostnad för Spotify och sen en hel månad på nästa.. Spotify togs bort redan under hösten 2011 och plötsligt smygs det bara dit igen.. några dagar senare kom det en bekräftelse på att jag gjort ändringar i mitt abonnemang, ny gateway skulle skickas ut o anläggningen skulle kopplas in snarast och abonnemanget förlängdes med 6 månader.. bara sådär..

Idag fick jag en påminnelse på den första fakturan, ringde då och fick prata med Kristoffer Espegren som skulle hjälpa till att förklara varför det står:

Telia Spotify premium 99 kr summa 99 kr
Rabatt Spotify -99 kr summa -41,51
Telia Spotify premium 99 kr summa 99 kr
Rabatt Spotify -99 kr summa - 99 kr

Att betala 57,49 kr

På den andra står det:

Telia Spotify premium 99 kr summa 99 kr
Telia Spotify premium 99 kr summa 99 kr
Rabatt Spotify -99 kr summa - 99 kr

Att betala 99 kr.

I slutändan skulle detta nu bli 0 kr.. ja, jag skulle få en kreditfaktura på den andra, om jag nu betalade den första inkl spotify till fullo.
Jag tror på det när jag ser det sa jag..

Den förlängda, ändrade abonnemanget kunde han inte hjälpa mig med och eftersom klockan nu hade passerat 17.00 fick jag återkomma i morgon.. Ja, men jag åkte hem tidigt i dag och kunde ringa därför.. Kan jag skicka en faktura på förlorad arbetsförtjänst? Jag har nämligen suttit i kö ett oändligt antal gånger sen jag övertog detta abonnemanget, förutom telefon har jag meterlånga mail konverstioner om alla fel som varit.. Jag har fått 1000 kr i kompensation för detta förut och ändå blir det fortfarande fel. Kan det inte bli rätt en enda gång på 5 månader..

Jag övertog ett abonnemang av förra hyresgästen som annars skulle få betala i 10 månader pga bindningtid.
Vi gjorde en egen ekonomisk ö.k. eftersom detta var enklare för dem än att säga upp och få betala allt till ingen nytta.
Det var ett kombinationspaket.. m telefon, bredband och digitalTV.
Efter att i 2 månader med full avgift utan att kunna använda digitalTV'n och ha bytt alla kablar, haft en tekniker hemma för att kolla igenom utan resultat, köpt ny tv och ringt ett antal samtal o klagat, fått en ny gateway, ringt o klagat, fick jag göra en felanmälan. Men man ville fortfarande ha betalt för digitaltv som inte kunnat levererats. En gubbe skulle komma o titta i närmaste teleskåp. Inget hände. Eftersom jag inte kunnat göra felanmälan innan fick jag först ingen kompensation för detta.
Men några dagar senare hade det löst sig nästan 3 månader efter övertagandet..
Jag fick också nya abonnemangspapper med separata fakturor för bredband o telefon trots att det skulle vara ett kombinationsabonnemang. När dessa krediterats så ökade plötsligt abonemangstiden med 6 månader. När jag klagade på detta så fick jag veta att det kunde ligga gamla bindningstider som läggs på när man byter abonnemang. Men jag har inte bytt abonnemanget, bara övertagit det från tidigare abonnent. Ja men denne kan ha haft gamla avtal som följer med o läggs på.. Jag vägrar att ta ansvar vad den förra abonnenten haft för gamla bindningstider, jag godtar bara dem som står i det avtal som jag övertagit. Det står inget om gamla bindningstider i detta övetagande. Nya avtal med rätt tider kommer.
Trots att telefonfaturan krediterats och tagits bort eftersom den ingick i kombinationen, kommer det kring jultid, ännu en faktura för telefonabonnemanget. Denna krediteras återigen. I januari kommer så den första av de två jag nämnt som plötsligt vill ha betalt för spotify först en halv avgift och i februari en hel avgift..


Jag ska aldrig mer överta ett abonnemang från någon..

Juice Your Body.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar