onsdag 26 september 2012

Porträtt med Linjeritning

En läxa vi har denna veckan är att skissa med blyert på porträtt med linjeritning. Alltså utan ljus o skugga. Bara linjer. Det var kul!
Jag har alltid levt med min sanning, att jag inte kan rita, men det går hur bra som helst. Jag är helnöjd så här långt.

Efter några snabba skisser insåg jag vid sista bilden att jag kan göra karriär som karikatyr ritare:-)
Väldigt mycket karikatyr över den.. Och det var faktiskt helt ofrivilligt! De andra är lite mer seriösa.






 Jaja, jag har mycket kvar att lära.. Men det är så jäkla roligt!!
Jag ska göra snabba porträtt med ljus o skugga också..

Sen är det dax att ta itu med det riktiga porträttet i olja som jag skissat upp på duk. Det är en uppgift som ingår i examinationen.

Kraam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar