måndag 12 december 2011

Åremössa (or) på beställning

Nu ska det stickas flera!
Jag fick ju sticka mig en ny Åremössa nu när det blev lite kallare.
Har valt samma färgkombo på alla tre... Gillar den bara!
En gång kom en dam fram till mig när jag stod i kön på konsum och sa att -Åhh vilken snygg o mysig mössa du har!. -TACK sa jag ngt förvånad. Det händer inte så ofta.
(Förutom de tre gånger folk har kommit fram o tyckt att min handväska är så snygg??. Alla dessa tillfällen har hänt under de senaste två åren. Jag har aldrig fått komplimanger av okända människor förut i livet)




De två tidigare har jag envist krympt i tvättmaskinen.. tror att det ska gå med ull-programmet men icke.. De krymper ändå. Handtvätt är det som gäller.

Fick så en beställning till en väninnas dotter som förälskade sig i denna coola mössa. En svart blev det.
Min syster Bella blev då förälskad i den ( det var hennes väninna som beställde) så nu blir det en till Bella också.



Då tänkte jag att jag lika gärna kan göra ett par till till mig själv i andra färger. Så nu kommer garnet vilken dag som helst.





Den här är bara ett exempel på hur den ser ut på! Det är inte en färg som passa på mitt huvud:-)




Detta garnet har lite höstiga färger som passar mig.. inbillar jag mig i alla fall.




En grå ska jag också sticka. Lite diskret som passar till det mesta.

Juice Your Body!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar