söndag 11 december 2011

Lite av varje

Närmast till hands ligger besök o barnvakt hos Lelle & Alec. De firade sin årsdag, typ 4 år eller så och vill gå ut på restaurang. Grattis till turturduvorna ! Självklart kommer morfar o mormor o passar lilla gullehjärtat.

Eftersom det bara är jag som fotar så blir jag aldrig med på bild med Sagasöta.. Hm, vad kan man göra åt det? Här är det därför morfar o Saga.







Lite lek o mys först.
Sen fick morfar sätta på pyjamas o nattblöja medans mormor fixade välling som intogs i mitt knä. Morfar bar upp henne i sängen o hon somnade sött direkt den snälla ungen. Hon ljuvlig.
Pratar mycket och flera ord är helt begripliga.


För ett tag sen fick jag en bild av Jokke till min iPhone.. en experimentbild med färgpump. Hur cool som helst:-)
Jokke sa att han hittat sin grej. Att måla o skapa bilder med pumpspruta eller vad det heter.
Bilden är jättefin och han har sådan talang även inom konsten tycker jag.




Det är nu 1,5 vecka sen jag opererade mitt knä. Visserligen går det framåt, svullnaden börjar ge med sig lite men knäet är fortfarande stort och svullet och jag kan inte böja benet så värst mycket. Ostadigt är det också. Jag har bara en krycka nu när jag går ut men lägger den inomhus för att öva upp stabiliteten.
Men det värker och gör ganska ont ännu. Ett super-bauta-blåmärke har jag fått o det känns minsann också..
Hela benet är värkande, ömt o bultande ändå uppifrån o ner faktiskt.

XXXX La upp en bild här på det, men det ser för jäkligt ut så jag tog bort den igen..XXXX

En sorts skada som inte är identifierad verkar vara kvar.. Ingen av de läkare jag varit hos har velat göra någon undersökning om detta.. en svullnad bak i knävecket som kommer fram som en hård knöl när jag haft benet i böjt läge en liten stund den sitter på ngt vis ihop med senor uppåt o neråt eller muskelfästen eller nåt. Det spränger o gör vansinnigt ont när jag ska räta ut benet igen. Detta blev nu riktigt dåligt igen i samband med operationen.. Ortopeden visste inte riktigt vad det kunde vara men var inte heller särkilt intresserad av att ta reda på det heller. Ev ngt bråck eller så...
Jag ska ha ett "efter op samtal"med honom.


Juice Your Body!

1 kommentar:

  1. Tack för passningen!! <3 Ett förslag på ditt foto problem; fråga närmsta vuxen om han/hon vill ta en bild <3
    Ses imon!!

    SvaraRadera