fredag 2 december 2011

Kattskrälle blackout!

Trots att jag exakt 5 minuter tidigare, hällt upp nytt, friskt vatten i vattenskålen, så passar det bättre med det av lite äldre datum, som det som står i vattenkannan i fönsterkarmen. När vattennivån är lite för låg så kan man välta omkull kannan så att vattnet rinner ut. Då går det mycket lättare att sörpla upp det. Detta var vad som just hände, just när jag pratade i telefon med min rara ex svåger Paul Pålsson. Kattskrälle vrålade jag rakt ut i örat på honom.
Vad händer svarade han?
Medan jag snabbt förklarade tog jag samtidigt golvmoppen för att suga upp det som landat på golvet, innan det rann in under golvlisten.
I nästa ögonblick såg jag hur kattskrället började krafsa på golvet.... för att sen sätta sig o slå en drill mitt i resterna av vattenpölen.
Kattskrället har fått en blackout skrek jag i luren..

Aldrig en ända gång, har mina fina små katter gjort något utanför sin kisslåda, sen de flyttade till mig.
Linkandes med mitt nyopererade knä, tog jag katten under armen och satte ut honom utanför ytterdörren.
Som någon sorts kollektiv bestraffning, åkte även lillasyster ut..

De små liven förvandlades i ett ögonblick till kattskrälle...
Nu skriker de för full hals där ute.. och vill in igen.

Jag får väl släppa in dem <3

Juice Your Body

4 kommentarer:

  1. Ååå, de små kisarna..... Du får inte kasta ut dem ju. Akta du så de inte kastar ut dig.;) du vet väl vem som bestämmer?;) Min kise vill helst dricka ur handfatet. Man kan säga att de har sina idéer. Men det är klart.....när de kissar inne är det inte så kul. Krama dem från mig.:)
    /Kristina

    SvaraRadera
  2. Två kattlådor är ett tips. Dom vill inte kanske använda samma och då hittar man roligare ställen som vattenpölen. Ta det lugnt med dit ben.
    // Christina

    SvaraRadera
  3. Åhh Kristina, gullungarna kom snabbt in igen och de hänger alltidi handfatet o ska dricka när jag är där inne..
    Christina, tack för tipset med två lådor.. Ska kolla det.
    Jag tänkte först att det berodde på att vattnet inte var helt färskt men det var ju bara en dag gammalt i kannan, sen funderade jag på att golvmoppen kanske spred en unken lukt som inbjöd till en drill.. men i min näsa luktade den rengöringsmedel=gott.. så vi får väl se om det var en engångshändelse. Först o främst ska jag se till att det inte står vatten kvar i kannan. Lillasyster har nämligen flera ggr slagit omkull en vas med kärleksört för att kunna dricka av det vattnet som då rinner ut i fönsterkarmen.. Den vasen har nu bara en liten skvätt i botten o har fått vara ifred.. Ja.. det är fullt upp med katter.. det kan man inte tro..
    Är det inte vattenkannor o vaser så är det adventsstjärnor som åker på tre kvart..

    SvaraRadera
  4. Va det enda eller ända ? :))

    SvaraRadera